Väg mot Miljonen

torsdag 16 juni 2011

Nära sparmålet för halvåret

Målet var att nå ett sparkapital på 400tkr i slutet av juni.

Ligger skapligt placerad nu innan juni-lönen (men efter skatteåterbäringen på 4000kr).

Har just nu 393tkr och kommer kunna lägga undan ca 11tkr från juni-lönen.

Detta om jag inte väljer att resa bort under sommarsemestern vill säga, men lanen är annars att spara resandet till vintern i vanlig ordning. Tyvärr ser det ut att bli en regnig vecka då jag ska gå på semester : (

Målet för slutet av året (slutet av dec) är att nå 450tkr.

Jämför mig lite med Finanskvinnan (s blogg) som var en av de första ekonomi-bloggarna jag började följa. I början låg hon långt framför mig och såg ut att nå 500tkr tämligen fort men när hon drog ned på sitt sparande och jag kom igång på allvar så har jag snabbt närmat mig henne...

I slutet av året borde jag vara ikapp henne om allt går som det ska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar