Väg mot Miljonen

söndag 1 april 2012

Placerar om p g a börsoro

Det verkar som jag återigen valde fel tillfälle att köpa fonder. Två ISK med ränte-/obligationsfonder har klarat sig bra under de två senaste veckornas börsoro:

Avanza -0,67% efter drygt två veckor
SKB ISK -0,21% efter drygt två veckor

Nordnet ISK är det svarta fåret. Förra veckan låg den portföljen på -1,15% (förra söndagen).
Nu ligger den på -2,53% denna söndag.

Eftersom jag tror att börsoron kommer att fortsätta ett tag till så säljer jag de 6-7 (av ca 12) fonder som har gått sämst på mitt Nordnet ISK.

Jag säljer också av större delen av mina IPS-fonder hos SKB (dessa hade en högriskprofil) och behåller bara de med en lägre riskprofil.

Likaså så säljer jag av högriskfonder i mitt övriga pensionssparande (bl a i SKB SPV PA03).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar