Väg mot Miljonen

tisdag 15 oktober 2013

På torsdag är det dagen D

Då kan USA tvingas ställa in sina betalningar om inte en överrenskommelse nås om höjt lånetak innan dess.
Otroligt att det kan gå så långt att en överrenskommelse i bästa fall nås dagen innan i så fall.

Jag har legat lågt ett antal veckor nu med nästan alla mina pengar på ISK oplacerade i väntan på besked om hur det ska gå.
Ett troligt alternativ är väl att det träffas en uppgörelse som skjuter fram problemet i någon/några månader till och sedan börjar cirkusen om på nytt då.

Med facit i hand, så här långt, så hade jag inte behövt sälja av mina fonder så tidigt som jag gjorde, jag missade några veckors uppgång innan det nu de senaste veckorna har blivit lite oroligt på börsen.

Märkligt dock att börsen reagerade så sent och att den gick så starkt tills bara för typ två veckor sedan eftersom datumen för nya budgetuppgörelsen (som ej gick igenom) och skuldtaket har varit kända länge.

Mitt tips är iallafall att det under morgondagen kommer att prestenteras en tillfällig "lösning" som går ut på att man skjuter fram problemet till slutet av november eller i december.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar