Väg mot Miljonen

tisdag 6 maj 2014

Mina två aktieindexobligationer på SEB utfaller idag.
Facit efter 5 år (2010-2014):
003F Aktieobligation Emerging Markets, Fixed Best
-6,3793%
Kapitalförlust: -1 000 SEK

003T Aktieobligation Sverige 10 bolag
+31,670%
Kapitalvinst: +2 737 SEK

Liksom de flesta andra (majoriteten av mina aktieindexobligationer) som är placerade på emerging markets/BRIC så har denna AIO backat.
Dessbättre så valde jag även en AIO men inriktning mot den svenska börsen och den har gett en hygglig avkastning på + 31. Denna produkt innehöll dock en begränsning i form av att de fyra aktier som gått bäst sätts till +25% vardera.
Överlag så är jag ganska nöjd med det sammanlagda utfallet av dessa två, i synnerhet eftersom AIO Sverige 10 bolag sannolikt blir den enda AIO jag har som gått plus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar