Väg mot Miljonen

torsdag 12 februari 2015

2015 ett intressant år


2015 blir ett intressant år för mig.

Detta år kommer att vara extra intressant för mig av flera anledningar:

-Det var länge sedan (början av 2000-talet) som jag hade i stort sett alla mina placeringar i aktiefonder

-Jag kommer sannolikt att nå mitt mål, en miljon kr, i år

-Jag ska försöka dra av för den dyra kurs jag köpte förra året, kommer också kunna dra av för full insättning (12000kr) på IPS-sparande och gåvor på 2000kr till Röda Korset.

-Flera av mina aktieindexobligationer kommer att gå ut i sommar, ska bli intressant att se vad facit blir och spännande att istället placera dom pengarna i aktiefonder

-Jag kommer att behöva bestämma mig för vad som blir nästa mål, att spara ihop till två miljoner kronor eller att föröska tillbringa några månader om året utomlands från och med nästa år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar