Väg mot Miljonen

måndag 27 juni 2016

Brexit


Veckorna innan folkomröstningen i England så föll börsen -2% två veckor i rad och jag kände att jag hade gjort rätt val att sälja mina blandfonder.

Veckan innan folkomröstningen så var alla övertygade om att England skulle rösta för att vara kvar i EU och börsen gick väldigt starkt, +6,3% på en vecka!

Då kände jag att jag lika gärna hade kunnat haft kvar blandfonderna och t o m hade tjänat lite på det, i synnerhet om det skulle bli ett positivt besked på fredagen (midosmmarafton).

På Midsommarafton kom dock skrällen, Britterna hade röstat för att gå ur EU (52 mot 48% i röster)!

Börserna togs på sängen och rasade rejält på fredagen:

Stockholmsbörsen var stängd i och med Midsommarafton.

Dock så visste alla att raset skulle komma på måndagen på Stockholmsbörsen.

Jag gjorde ett försök att köpa XACT Bear (till torsdagens högstakurs) för 60000kr på måndag morgon men köpen gick inte igenom.

Som väntat blev det ett rejält fall på Stockholmsbörsen på måndagen (runt -8%):


XACT Bear steg med +13% idag och XACT Bear 2 med +17,4%. Hade mina köp gått igenom så hade jag tjänat runt 8000-10000kr idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar