Väg mot Miljonen

måndag 27 januari 2014

Som vanligt usel timing


Som vanligt lyckades jag tima in en dålig tidpunkt för att flytta över mer pengar till börsen.
Flyttade över pengar från sparkonton till mina ISK-depåer förra veckan och köpte fonder (med viss inriktning mot den svenska börsen och läkemedel, t ex Avanza Zero, XACT OMXSB och flera Sverige- och småbolagsfonder).

På torsdagen och fredagen föll börsen med nästan -3% i Sverige och ungefär samma globalt.
Nytt orosmoln på himlen är bland annat valutafallet i Argentina och Active Biotech föll tungt med -40% vilket jag antar har haft en påverkan på bl a XACT Läkemedel.

Oron verkar fortsätta efter helgen och den svenska börsen är ganska känslig för de tunga bolagsrapporter som kommer in under denna vecka.

Jag tror oron kommer att fortsätta nu i en eller flera veckor coh säljer av de Sverige-, småbolags- och globalfonder som ligger på plus. Det var dessa som gick ned mest under förra veckan.

Jag vet att jag inte gör som man borde göra och tänka långsiktigt (på flera år) men ju mer jag har placerat i fonder desto nervösare blir jag när börsen svajar.

Ligger kvar ett tag till i mina blandfonder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar