Väg mot Miljonen

tisdag 4 februari 2014

Placerat om...igen


Efter att ha legat delvis likvid i en vecka så har jag placerat om igen i mina ISK-depåer.

Har sålt av de flesta fonder, inklusive blandfonder och high yield. Köper istället obligationsfonder, företagsobligationsfonder, räntefonder och hedgefonder.

Ett urval av de fonder jag köper:

Företagsobligationsfonder:

Evli Corporate Bond B
Simplicity Global Corporate Bond
Danske Invest Global Corporate Bonds A
Nordea European Corporate Bond Fund
Öhman Företagsobligationsfond
Carnegie Corporate Bond

Övriga obligationsfonder:

Handelsbanken Euroland Obligation

Hedge:
Lancelot Global Select
Excalibur
Brummer & Partners Multi-Strategy
Atlant Stability
Catella Hedgefond HF

Ränta:
Spiltan Räntefond Sverige
Cicero Avkastningsfond

En del av ovanstående hedgefonder är trögrörliga (kan bara handlas en gång i månaden) men det kan vara bra för mig då frestelsen att sälja så fort det blir lite oroligt på börsen blir mindre.

Räknar med att företagsobligationsfonder är aningen säkrare än High Yield-fonder.

Tror jag ska se fonder som ett bättre alternativ till högräntekonton och sikta på en avkastning på runt 5% per år. Bör hålla mig till fonder med lägre risk och får då acceptera en lägre avkastning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar