Väg mot Miljonen

måndag 11 januari 2010

5-årsplanen drar igång på allvar

Om det var spenderbyxorna på i Thailand så är det nu det motsatta som gäller.

Planen går i kortet ut på att under 5 år (2010-2014) försöka spara 8000kr/mån vilket borde bli
uppemot 100000kr/år. Eftersom jag har ganska låga boendekostnader och en hyfsad lön så är det inte omöjligt.

Kommer försöka unna mig 1-2 resor varje år till min condo i Thailand.

Jag startar med en sparkapital på mellan 200-230tkr i början av detta år (har ca 30tkr vinstskatt på lägenhetesförsäljningen att betala efter årets deklaration) så om 5 år siktar jag på att vara uppe i 700000kr i sparkapital.
Jag har inte räknat in någon avkastning i denna kalkyl, men givetvis tänker jag placera sparkapitalet så att det förräntar sig.

Om 5 år så är planen att tillbringa 3-6 mån varje år i Thailand, gå ned på 75% deltid eller jobba på ett uthyrningsföretag på sommaren i Sverige och tillbringa vintern i Thailand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar