Väg mot Miljonen

måndag 11 januari 2010

Tillbaks från Thailand efter 5v semester

Har nu bott i min condo (studio) i fem veckor och är helnöjd.

Lägenheten har allt jag behöver (dubbelsäng, dusch, toa, inköpt TV, DVD-spelare, fläktar, AC, kylskåp, kassaskåp, extra gallerdörr, skjutbara glas- och nätdörrar till balkongen, spotlights i taket, kaklat golv i hela lägenheten).

Kostanden är drygt 100kr/mån inkl årsavgift, el och vatten-förbrukning tillkommer när jag bor i lägenheten (ca 170kr/mån).

Området omkring erbjuder diverse serviceinrättningar (tvätt & städ, Internet), restauranger, krogar, en stor pool och goda kommunikationer.

Dock så spenderade jag betydligt mer än jag räknat med på 5v trots att allt var billigt. Vill man kan man leva mycket billigt i Thailand, jag var dock på krogen varje kväll i 5v och hade spenderbyxorna på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar