Väg mot Miljonen

fredag 29 januari 2010

Börsoro lagom till att jag ska placera 200tkr

Efter en bra start på börsåret 2010 så har det nu börjat svaja ordentligt på börserna (det är främst oro för penningpolitiska åtstramingar som är källan till oro).

Jag köpte in mig på BRIC-fonder tidigare i Januari (i mitt pensionssparande) efter den starka börsstarten på året men har redan sålt dom efter att de backat 5-6 %. Nu satsar jag där på globalfonder och hedgefonder under ett tag framöver.

Jag har snart 200000kr att placera om (i mer kortsiktigt sparande på upp till 5 år) vilket är lättare sagt än gjort. Jag vill nog vänta ut börsoron i någon/några veckor innan jag eventuellt går in i fonder.

Det lutar nog åt att jag ligger lågt och sätter in pengarna på något sparkonto med 2,5% ränta i nuläget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar